Projekt tervezési terület

Újpalota

Ybl Miklós Építéstudományi Kar

1146 Budapest, Thököly út 74

Óbudai Egyetem - Bécsi úti Campus

1034 Budapest, Bécsi út 96/B
© Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Építészmérnöki IntézetVizuális Ismeretek Tanszék

Dr. Babály Bernadett PhD

  • Beosztás:Tanszékvezető-helyettes, Egyetemi adjunktus
  • Email:

  • Iroda:A1409

Szervezeti egység

Építészmérnöki Intézet - Vizuális ismeretek Tanszék

Elérhetőség

+36 1 883 7818
+36 1 252 1270 / 1432

Oktatott tárgyak

  • Építészeti rajz (Építőmérnök BSc.)
  • Tér és formatan (Építőmérnök, Építészmérnök BSc.)
  • Rajz és ábrázoló I.-II. (Építészmérnök BSc.)
  • Alkalmazott vizuális ismeretek (Építészmérnök BSc.)
  • Alkalmazott vizuális technikák (Építészmérnök BSc.)
  • Alkalmazott stúdiumok I-II. (Építészmérnök MSc.)

Bemutatkozás

Végzettségek

  • 1994 - Földrajz - rajz szakos tanár (JGYTF)
  • 1998 - Vizuális nevelőtanár (MKF)
  • 2006 - Építészmérnök ( SZIE YMMF)
  • 2021 - Doktori (PhD) fokozat (ELTE PPK)

Munkahelyek

  • 2001-től Óbudai Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Kar

Kutatási területek

  • Vizuális képességek fejlesztése
  • Vizuális képességek diagnosztikus mérése
  • Digitális technológiák alkalmazása a vizuális képességek fejlesztésében és értékelésében

Kutatási projektek

  • 2016-tól veszek részt a Magyar Tudományos Akadémia Tantárgy-pedagógiai Kutatási ProgramjánakMoholy-Nagy Vizuális Modulok – a 21. század képi nyelvének tanítása” elnevezésű kutatási projektjében pedagógiai értékelő szakemberként. A 2016-2020 között zajló kutatás célja a 6–17 évesek vizuális képességrendszerének leírása, bemért digitális és hagyományos tesztek fejlesztése az értékeléshez, valamint pedagógiai programok összeállítása négy vizuális nevelési területen.
  • 2017-ben térszemléleti képességeket mérő feladatok kidolgozásával vettem részt a „Bildkompetenz in der Kulturellen Bildung“ (Képi kompetencia a kulturális nevelésben) projektben, amelyet a német Oktatási és Kutatási Minisztérium hívott életre. A 2016-2018 között zajló kutatás célja digitális eszközön felvehető, vizuális képességtesztekkel leírni a PISA mérésekben szereplő korosztály (15 évesek) teljesítményét. A képességrendszer alapja a Common European Framework for Visual Literacy (CEFR-VL, Közös Európai Vizuális Műveltség Keretrendszer), amelynek ez az első nagymintás vizsgálata.
  • 2012-2014 között a „"Diagnosztikus Mérések Fejlesztése” elnevezésű projektben (Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoport TÁMOP-3.1.9-11/1-2012-0001), a vizuális kultúra területén, a 10-12 évesek térszemléleti képességeit mérő online feladatok és tesztek kidolgozásával vettem részt a kutatásban.